Tanzania doorcrossen - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Tanzania doorcrossen - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Tanzania doorcrossen

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 September 2013 | Tanzania, Iringa

Vandaag om 5 uur in de ochtend vertrekken voor een rit van 570 km naar het zuiden van Tanzania, richting Malawi. We gaan door het Mikumi NP, maar niet gamedriven. Over deze 570 km zullen we 12 uur doen. Dusssss.....
De wegen in Tanzania zijn goed geasfalteerd, maar, je mag niet harder dan 50 km/h en in de dorpen niet harder dan 30 km/h. Daarbij hebben ze op elke kruising snelheidsguns staan, die duidelijk niet zijn gecalibreerd. Of in hun voordeel. We worden 2x aangehouden in 10 minuten tijd op het overtreden van de snelheid. Echt, als we langzamer gaan, gaan we achteruit! Een vreselijke corrupte zooi. In Mikumi NP, waar we 50 km doorheen sjezen, zien we bavianen, giraffen en zebra's. Je mag op deze doorgaande weg alleen niet stoppen. Gelukkig hebben we snelle fototoestellen. Uiteindelijk komen we geboken aan in het kamp, en morgen weer 500 km. Maar dan wel in Malawi, eindelijk.

• 25 September 2013 - 21:02

Jolanda:

Eindelijk weer wat leesvoer. Heerlijk :).

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Totaal aantal bezoekers 119662