Malawi deel 2 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Malawi deel 2 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Malawi deel 2

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

21 September 2013 | Malawi, Lilongwe

Vandaag gaan we 250 km afleggen naar het zuiden van Malawi, voor kamp 2. Hier kunnen we gaan snorkelen, paardrijden en nog wat dingen. We hebben gisteren afgesproken met z'n allen mee te doen aan de fancy dress party. Iedereen legt 10 dollar in, 3600 kwagga, waarvan alcohol, sap en fruit wordt gehaald om punch te maken. Je krijgt 1000 kwagga terug om een fancy dress voor een ander te kopen. Je doet dit voor degene waar je een lootje van hebt getrokken. Dit wordt gehaald in de grootste noordelijke stad van Malawi. Na 2,5 uur rijden is het zover, we hebben de stad bereikt. Tijd om geld te halen en een fancy dress uit te zoeken. De gids heeft een paar locals opgetrommeld met carnaval achtige kleren. Hierna weer instappen en verder rijden. Na nog eens 2 uur bereiken we ons kamp. We besluiten voor 5 dollar te upgraden naar een dorm, gezellig met z'n allen. Hierna gaan we richting de duikschool om de mogelijkheden te bekijken. We kunnen ook snorkelen, wat veel goedkoper is. Dan doen we ook maar gelijk. We varen naar het eilandje vlak voor de kust, waar het rond de 7 meter diep is, en springen in het water. Zoet water, zonder plantjes en koralen, maar mega veel visjes, cycliden dus. Niet heel groot hier rondom, wel heel veel en leuke kleurtjes. Alsof je in een aquarium zwemt. Nou zijn we dus gelijk met beestjes geinfecteerd zodra je het water aanraakt, maar gelukkig hebben we daar van te voren goedkoop medicatie kunnen kopen. Dan maar een maand beestjes meenemen. Het snorkelen was het zeker de moeite waard.
Het duiken doen we niet. Idee is leuk, maar de bodem kaal. Tevens zijn de cycliden erg schikkeig, dus waarschijnlijk weg voor we maar enigzins in de buurt zijn. Morgen rustdag dus.
En dan komt de fancy dress party. De punch bestaat uit gin, wodka, water en wat sap waar we vers fruit aan toe voegen en dan delen we de fancy dresses uit. De vrouwen hebben leuke outfits, de mannen ook maar dan anders. de meeste mannen worden aangekleed met een kort rokje en erg fout truitje. En dan 1 man met satijnen tijgerbadjas als mr. Hefner ertussen. Geweldig! De punch was erg sterk en te bitter, dus daar hebben we maar wat siroop aan toegevoegd. Ipodje erbij en een erg gezellige avond.

• 25 September 2013 - 21:18

Raymond: