Chobe game driving!!!! - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Chobe game driving!!!! - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Chobe game driving!!!!

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

26 September 2013 | Botswana, Kasane

Gisteren, terwijl ik alle verhalen aan t uploaden was, was Sander druk bezig de verzekering te bellen. En die vond dat hij naar huis moest, hij was niet meer verzekerd als hij doorging. Dus helaas, vanmorgen hebben wij m achtergelaten in Livingstone. Hij ging een vucht voor die middag regelen richting huis.
Tevens blijkt er gisteren iemand vermoord te zijn door een olifant. Een local is gevonden, en vertrapt door een olifant. Oh ja, de local was naakt. Ik met mijn visuele fantasie denk hele rare dingen.....
Wij gingen richting Botswana, Chobe NP om precies te zijn. Een uur rijden naar de border, via een kleine gammele boot de rivier over, naar de grensposten. Stempel uit en stempel in. Alleen moet je ook even alle schoenen desinfecteren vanwege mond en klauw zeer. Dan nog een uur en we zijn er.
We gaan eerst onze daypack inpakken, want we slapen in het park zelf. Dan gaan we een cruise maken over de Chobe rivier. Het seizoen is het droog, dus het water laag. Er komt dan een eiland tevoorschijn met vers gras. Met ander woorden, olifanten tellen ipv schaapjes tellen. Hele kuddes steken het water over op weg naar het eiland. Bizzar gaaf. En echt honderden! Er schijnen 3000 olifanten in Chobe NP te lopen, zonder hekken er omheen. Dat zou zomaar kunnen. Veel soorten bokken, nijlpaarden en buffalo's komen hier grazen. Nog een paar krokodillen gezien, die hier plastics worden genoemd. En na 2 uur is de cruise voorbij.
We gaan game driven tot half 7. We worden in een bus gepropt, totaal 23 man, en gaan maar. Het betreft hier vooral zandwegen. En zo groen als het rond het water was, zo dor is het hier. Droog seizoen, duidelijk. Daarnaast helpen de olifanten nog even extra met het vernielen van de bomen. Maar wederom erg gaaf. Zien weer een paar leeuwen vanuit de verte, en weer veel olifanten, buffalo's, zebra's, giraffen en bokken. We komen bij een struikje waar een luipaard zou liggen. 6 jeeps eromheen, en inderdaad weet iemand een stukje huid en hoofd op de foto te krijgen. Goed verstopt. Dan besluit een jeep het pad af te rijden de bosjes in. En als 1 dat doet, doen er meer dat. Vreselijk. Onze truck rijdt door, is immers ook te groot. Op de valreep zien we nog een mannetjes leeuw van redelijk dichtbij. Helaas een wazige foto vanwege de schemering. Maar erg mooi. Ons kamp is al opgezet en we kunnen gelijk aan tafel. Simpel eten rond het kampvuur. De wc bestaat uit 2 gaten in de grond die apart van elkaar afgeschermd zijn met zeilen. Ze hebben dmv een stalen constructie en een wc bril een echte wc weten te creëeren. Luxe hoor. De regels worden uitgelegd.... tent uit maar eerst met zaklamp 360 graden omgeving verkennen... rode/gele ogen is gevaarlijk en gelijk achteruit tent in, heldere ogen eerst uitzoeken wat het is, anders alsnog achteruit de tent in...... niet alleen in de nacht de tent uit.... niet gillen, sterf in stilte.....niets buiten de tent plaatsen aangezien er ondeugende dieren ermee aan de haal gaan, zoals een hyena..... en verder veel plezier.....

• 27 September 2013 - 19:47

Raymond:

Zijn jullie paspoorten nog niet volgestempeld?

• 19 April 2016 - 14:03

Jolanda:

ha! ik was even mijn mail aan het doorkijken en ineens zitten jouw reisverslagjes erbij. Weer even genieten van het voorpret :D ;)