Willemstad - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Willemstad - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Willemstad

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

12 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Dag 2 in het lekkere Curacao. Om 7:15 uur was ik wakker, lekker geslapen. Pegs aantal x wakker geweest en om 6 uur al uit bed gestapt... Wachten op de huurauto. Waarvan we om 9 uur te horen krijgen dat ze een ongeluk hebben gehad. Dat werkt lekker rustgevend :s Gelukkig rijdt Nina's vader richting de car rental en wil hij ons meenemen. Er is daar dan een andere wagen. Een mooie Hyundai. Snel tuffen want het is al bij 10en en ik had mijn tattoo afspraak om 10 uur. Ook wij passen ons snel aan het tempo aan, standaard te laat.
Na even zoeken en een half uur rijden vinden we Mambo beach, waar de tat shop aan ligt. Ze hadden nog geen plaatjes van de handelskade gezocht of wat dan ook, dus dat moet eerst even. Voor we beginnen is het richting 12 uur. Dit gaat door tot een uur of 3..... Het bekende tempo.....
Pegs verkent de buurt een beetje, het is een soort shopping mall, drinkt een lekkere milkshake en ziet een paar zeeleeuwen zwemmen, vrij dichtbij.
Hierna rijden we richting Willemstad, op zoek naar de Handelskade. We belanden in de wijk Punda, de goeie kant dus. Eerst besluiten we even wat te eten langs het water, waar toevallig ook de andere familie van Nina zit. Zij gaan vlot weer weg en terwijl wij achterblijven komen we erachter dat we direct voor mijn getatoerde huisjes zitten. Dussss.
Na het broodje tonijnsalade gaan we de brug over naar de andere kant (Otrabanda) om daar wat te struinen. We lopen een winkelstraat in en zien al snel dat er erg veel huizen leegstaan. Jammer en armmoedig. Niet wat we verwacht hadden. We lopen tot een kerk, die is afgezet met hekken, en draaien er omheen en vinden een begraafplaats. Ook helaas afgesloten. Het stukje dat we zien is erg mooi, veel witten tombes en zelfs een urnflat. Via steegjes, erg grappig, lopen we terug tot aan het fort. Tijd weer wat te drinken. Het is vandaag denk ik 25 graden, veel wind en veel bewolking. Vreemd weer voor hier schijnt. Wij vinden het wel lekker.
Weer terug de brug over en nog een stukje andere kant centrum. Moderne winkels komen we tegen en de eerste souveniers zijn gevonden. Inmiddels is het bij 6en en wordt het schemerig. Tijd om de auto te zoeken, hier lopen we liever niet in het donker rond zo net buiten het centrum. Maar daar was het parkeren gratis. Tja.... Hollanders he.
Het volgende project is de sushi bar zoeken waar we met een groep van 9 dames gaan eten. 12 km verder. Mag wel wat wezen. We rijden zowaar goed, maar uiteraard missen we de sushi en rijden rustig nog een km of 8 verder. Keren dus. Op de terugweg maar 2x gestopt om via de kfc wifi googlemaps te raadplegen. Lang leve wifi en mobiele telefoons. En nog zijn we er als eerste. Niet verbaasd stiekem :)
De sush bar ziet er smakelijk uit. Geen al you can eat zoals bij ons. We bestellen allemaal een voorgerecht en een sushirol die uit 10 stukken bestaat. Na een half uur komt het voorgerecht, waarbij gelijk wordt opgemerkt dat de sushi nog wel een uur zal duren. Gelukkig hebben we laat geluncht. Maar dan komt er ook wat: 1 grote stenen plaat waarop alle sushi's liggen. Een practig gezicht. Je zou er bijna emotioneel van worden. De sushi's zijn heerlijk! Ze hebben de gewoonte de sushi's op te maken met sauzen en salades. En vol dat we zitten....
Weinig rondgetuft dus maar wel lekker door Willemstad gebanjerd.
Morgen de wedding, hopen dat het droog blijft, maar zo wie zo een party!
Wij hebben er zin in. En nu lekker slapen.

• 13 September 2014 - 08:34

Raymond:

Hoi Daan,
    Je weet het weer spannend te brengen ! Sfeervol verslag. Geniet ervan !

• 13 September 2014 - 10:25

Jolanda:

Ook hier een fan. Stuur je nog een foto van je tat.