Paardrijden deel 1 - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Paardrijden deel 1 - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Paardrijden deel 1

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 September 2014 | Cuba, Viñales

Heerlijk geslapen vannacht! Geweldig bed. Om half 9 ontbijt. Weer bizar groot. Koffie, gekookte melk, chocopoeder en ananassap. Maar lang niet oma's koffie. Verder 10 sneetjes stokbrood, choco pasta, omelet, kokosnootprut (heerlijk), bord fruit, pannekoekjes en weer een stuk taart. Krijg de helft amper op, en geen taart! Om 9 uur staat t paardenmannetje voor me :( Een uitgezakte Cubaan met sporen aan.... Jammerrrrrrrr
We gaan richting de paarden en vraagt me of ik het erg vindt als er andere toeristen meegaan. Russische chick en 2 Duisters. Volgende keer zeg ik ja.....
Die chick durft niets, echt een diva, en die gasten willen alles maar kunnen t gewoon niet. Loopt een paard naar achteren tegen diva aan, diva begint te janken omdat ie op r voet staat. Vraagt ze een foto te maken, ook niet goed genoeg. Rijdt niet zelf, maar via een lijntje aan de gids.... De Duitsers mogen m niet. Mss maar goed dat ik geen Spaans spreek, maar snap t niet zo goed. Blijkbaar vertelde ie dat ie graag ezels sex ziet hebben. Zal mij worst wezen, als dat z'n hobbie is. Kan mij niet boeien. Maar blijkbaar vinden ze m nogal een bruut. Niet gewend aan paardenmensen.
Ik zit op een paard waarvan hij zegt dat t z'n beste paard is. En ik merk dat ze best wilt, maar die Duitsers zitten me constant dwars. Blijkbaar merkt ie dat want al snel krijg ik een plant als zweep en moeten de Duitsers me laten passeren. Vamos zegt ie (dat snap ik dan wel). En inderdaad, weg is ze. Heerlijk!! De Duitsers volgen, soort van. En zo geeft de gids me de vrije hand. We stoppen bij een meer waar de rest gaat zwemmen, ik pas. We stoppen bij een tabaksplantage waar ze ook sigaren rollen. Ik pas, en ook qua kopen. Best duur. Zo'n 2,5 euro p stuk. We stoppen bij een grot waar we even doorheen kruipen, letterlijk kruipen. Superleuk. We stoppen bij een koffieplantage waar ze ons dat even laten zien en ik een kokosnoot leegslurp. We stoppen bij een ecoplantage waar ze van alles verbouwen. Tijd voor spinazieplantje. Te veel en vooral te lange stops, maar het paardrijden zelf was weer heerlijk! De gids wilt morgen weer een tour doen, ergens anders heen en vraagt of ik meega, ik denk het wel. Ik heb voor de tour 25 CUC betaald, nog geen 20 euro, voor 6 uur.
T weer is net losgebarsten, lees flinke onweer en regen, dus even wachten tot dat opklaart en dan hopelijk even souveniers ophalen. Hopelijk heeft ie ook een vriend die vechthanen traint, ben er toch erg benieuwd naar. Souveniers is gelukt. Morgen kijken voor de rest. Vanavond lekker chillen met een boek en een pina colada :)