Stadswandeling en reunie - Reisverslag uit Havana, Cuba van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Stadswandeling en reunie - Reisverslag uit Havana, Cuba van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Stadswandeling en reunie

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

02 Oktober 2014 | Cuba, Havana

Deze ochtend wacht een gids ons op bij de old bookmarket voor een stadswandeling. Eerst 45 min de geschiedenis aanhoren. Superinteressant, met de nadruk uiteraard op de revolutie en de crisisjaren in de jaren 90. Ook de toekomst komt aan bod, want het veranderd snel in Cuba, voor de Cubanen iets te snel. Hierna gaan we aan de wandel door het centrum. De gids is erg goed, duidelijk en heeft alle geduld van de wereld. Maar het blijft te warm.... Na de wandeling gaan we naar het hotel waar Hemmington een kamer had, ze hebben een rooftop met mooi uitzicht en lekkere cocktails. Hierna nog even shoppen en dan barst het weer weer eens los. Snel schuilen in een cafe dus. Echter cowboy arriveert om 3 uur dus het wordt toch de laatste restjes trotseren. We hebben afgesproken op central plaze, bij het hotel. Om half 4 is ie er zowaar. 500 km van huis, geweldig! Lee en Meg zitten er ook maar zijn uiteraard snel pleite. We praten wat bij en bekijken dan de stad vanaf deze rooftop. Ook hij is gids voor groepen en kent dus de weg. Supermooi uitzicht. En hij herkent bijna alles. Hierna gaan we richting de casa waar we 2 nachten logeren. Hij is niet zo van de toeristenspots, dus lopen we van het centrum af. Slecht 10 min verder en een totaal andere wereld. Geen toerist te bekennen. Het echte Havana. De casa is netjes, en goedkoop. Chillll.
We verzamelen weer om half 8, maar cowboy ziet eten met iedereen tussen de toeristen niet zo zitten. Snap ik. De compromis wordt elders eten maar morgen wel mee met de cadillac tour. Vind ie prima. Dus we verdwijnen. We eten in een klein gezellig restaurant en daarna gaan we aan de wandel. Langs de Malacon, de kustlijn, beetje vissers bekijken en mee brabbelen. Hier en daar een drankje, beetje met elkaar kletsen. Superchill zo'n prive gids.
Rond 1 uur zijn we terug in de casa.

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Totaal aantal bezoekers 119637