Vliegen, vliegen.... ZzzZZZzzzz - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Vliegen, vliegen.... ZzzZZZzzzz - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Vliegen, vliegen.... ZzzZZZzzzz

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

31 Januari 2015 | Maleisië, Sandakan

Wederom de nacht doorgebracht in get vliegtuig naar Kuala Lumpur. Geen gepiep met tassenconyrole enzo. Deze nacht begint me op te breken. Beide vluchten duren zo'n 6 uur. Maar je vliegt tegen de tijd in, dus je bent zomaar 9 uur kwijt. Binnen die 6 uur slaap ik wel, maar geen 6 uur.... Dus ik ben brak. Ik heb een half uur om op kuala lumpur naar de volgende vlucht te rennen. Rennen, zitten en rennen dus. Ik moet naar een andere terminal, en dat gaat met de metro. Bizar hoe groot het allemaal is. Maar goed, zo gebeurt en weer 2,5 uur vliegen. Maar dan zijn we er!!! Het is rond de 25 graden met een lekker afkoelende wind. Lekkere luchtvochtigheid uiteraard. Taxi stond netjes klaar en ook in de hostel is het super geregeld. 2 bedden voor mij alleen met eigen badkamertje. Even snel een bank zien te vinden en dan gaan we alle touren doornemen en betalen. Ik plak er nog 2 bij: een citytour voor over een paar dagen. En voor morgen: oerang oetans, neusapen, sunbeers (??) en nog meer. Ze hebben hier meerdere opvangcentra. En..... Ik heb een prive tour, dus hoef weinig te delen!!! Maar goed dat ik m'n rabiës entingen heb. Ik ben helemaal blij. Zin in morgen. Maar even nog meer zin in m'n bedje straks.
Verder ben ik net uit eten geweest. Ik heb om de hoek een Mac gezien en 2x een KFC. Maar dat wilt Daan natuurlijk niet. Dus ik ben even de boulevard opgewandeld. Eerste tentje erg toeristisch dus we lopen door. De rest zijn enkel locals, en doet me aan de markthof denken. Ik bestel een gemixte groentesoep met rijst en een honey dohw milkshake. Alle kraampjes werken dus samen en maken elk hun eigen ding van de kaart. De soep is erg simpel: gehakte groentes met vis in een heldere bouillon. Echter zitten er een partij kruiden doorheen: heerlijk! Ondanks dat de riolering op de zee uitkomt en je neus af Rn toe verrast met deze onweerstaanbare stank, alle uitgespuugde botjes her en der, om maar te zwijgen over de rest wat gewoon op straat wordt geflikkerd en een niet schoongemaakte tafel. Hiervoor betaal ik nog geen 15 Rm. Omgerekend 3,75 euro. Daan heeft t naar de zin kan ik je zeggen. Zelfs ondanks het feit dat aapje kijken ook hier geldt: en dan ben ik t aapje. En dus vooral bij kids. En nu ga ik echt plat.

Oh ja..... Al die leuke collega's met keelontstekingen: jullie worden bedankt!!! Ik ga morgen even kijken in hoeverre ik dit op apen kan overbrengen. Ik ben hees (en kan er ook nog eens niets mee bijverdienen hier), heb een dikke strot en opgezette klieren.... Benieuwd of deze ellende gaat doorzetten. En mss vinden die apen t ook wel wat, dan bedank ik jullie welgemeend ;)

  • 31 Januari 2015 - 13:29

    Jeanet:

    Hallo Daan,

    Wat leuk dat ik je kan volgen. Ik dacht dat je wat later weg zou gaan, en nu heb ik je toch nog gemist op het werk om je een hele mooie, leuke reis toe te wensen. Geniet ervan!
    Met mij is het so far so good! En ik vind het leuk om van je reisverhaal mee te genieten.

    Groetjes Jeanet



  • 31 Januari 2015 - 15:04

    Raymond:

    Let the adventure begin ! Veel plezier !

  • 31 Januari 2015 - 21:07

    Barbara:

    Hoi Daan
    Fijne vakantie en weer heel thuis!

    X Bar , Jo en Syl

    Ps kun je Syl ook toevoegen?
    syljurre2@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 119729

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: