Valentine's day - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Valentine's day - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Valentine's day

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

14 Februari 2015 | Maleisië, Kuching

Vandaag heb ik een excursie geboekt: een fiets excursie. Sightseeing Kuching en Kuching village. Om 8 uur sta ik bij het kantoor, even wachten op de gids. Jong, klein meisje genaamd Steff. En ik ben de enigste. Het is zowaar droog en de lucht is blauw. Beloofd een goede dag. Fietsen op de goede hoogte stellen en gaan. Eerst maken we een ronde door Kuching centrum, langs de musea (art en history) en de heldentuin, langs de muur met oerang oetan schilderingen en nog een moskee. Steff maakt veel foto's, voor de website, en weet onwijs veel te vertellen. Leuke spontane meid die ook oprecht geïnteresseerd is in d'r klanten. Na de eerste ronde even een kleine proeverij bij een marktkraampje. Erg lekker. En chill. Het meeste uit dit gedeelte had ik vrijdag al ontdekt, maar ze weet me nog even de tip voor een sushi bar mee te geven. Ha! Horen gaan we richting het waterfront voor de oversteek naar de andere kant. Met de fietsen in een aftands klein bootje. Erg grappig. De overkant noemen de het dorp in de stad. Tis er erg rustig. Echt dorps dus. Heerlijk tussendoor gebanjerd. En erg gelachen samen. Ze is verbaasd als ik vertel dat ik in het ziekenhuis werk. Ze dacht dat ik een of andere rockster was van 26. Vanaf hier gaan we naar de grote markt. Een weekendmarkt, en inderdaad erg groot. Groentes, specerijen, vlees, vis, planten, van alles! Ook hier weer een kleine proeverij met andere gerechten. Het weer zit ons nog steeds mee. Heerlijk zo even actief zijn. Dan komen we een wielrenner tegen die uiteraard even met ons op de foto moet. Voor z'n fiets-app-groep. Hij zal ze later door appen naar Steff. We gaan weer terug richting centrum, zonder boot dit keer, en maken via de kokoswaterstop een laatste stop bij de grote moskee. Hierna zijn we weer bij het kantoor. 13 uur. Lekker bezig zo! Ik ga een atm zoeken om de excursie van morgen te betalen. Zo gebeurd natuurlijk. Dan even terug naar de hostel om ff bij te tanken en te douchen. Echter is het zulk heerlijk weer dat ik vlak daarna weer naar buiten ga. E-reader mee en terrasje zoeken. Dat valt nog vies tegen hier. Langs de waterkant heb ik eerder al een bistro gezien en plof daar maar neer. Ik bestel een ijskoffie, cheesecake en haal m'n e-reader erbij. Lekker!!! Om me heen vult het langzaam met stelletjes die met rozen en knuffels lopen, en het ene na t andere juweliersdoosje verschijnt op tafel. Ik ben al snel de aangewezen persoon overal foto's te maken. We kunnen wel stellen dat Valentijn hier wel leeft. Ik bestel nog een gin tonic, met dooie tonic, en blijf hangen tot 7 uur. En dan de uitdaging: eten vinden. Alles zit nu bomvol met valentijnertjes. Ik ga maar naar m'n vertrouwde phillipijn. En die heeft nog wel een plekje voor me. Dus weer aan de guiness. Ook hier is het druk dus moet even op m'n kokosschotel met garnalen wachten. Dan wordt het zo druk dat z'n verliefd setje bij me aan tafel schuift. Ik stoot romantiek duidelijk af: ze zitten de hele tijd met hun mobieltje. Mij best. Ik eet lekker en vraag daarna naar de rekening. Met de rekening krijg ik een custard toetje in hartjesvorm van de eigenaar. Voor Valentijn, van het huis. Aaaaahhhhhhh. Dus ook voor mij een goede Valentijn!

  • 15 Februari 2015 - 12:21

    Raymond:

    Rockster : Daan aka Anouk of the Nucs !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 119764

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: