Hallo Nepal!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Hallo Nepal!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Hallo Nepal!!

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

05 Januari 2018 | Nepal, Kathmandu

4-1-18
Vlucht 1 naar Istanboel. Bagage dumpen en douane gingen erg vlot zonder bijzonderheden. Alleen gedag zeggen.... je kat in laten slapen is erger, maar komt aardig in de buurt kan ik melden. Voor het eerst dat ik überhaupt heimwee heb, en al voor vertrek. Bah. Vlucht 1 is prima gegaan. Lego movie Batman gekeken en de tijd is zo voorbij. Onze overstap duurt 2 uur. Genoeg tijd voor een flinke pull bier :)
Vlucht 2, die 6 uur duurt, was ruk. Duurde lang voor de lichten uitgingen terwijl het nacht is, meneer achter ons kom z’n mond niet houden en de ruimte is beperkt. De landing maakt het goed: we zien de Himalaya en tussen de lagere bergen door wordt de landing ingezet. Op de toppen van deze bergen rijstvelden (je zal maar elke dag heen en weer moeten). De hoofdstad, of buitenwijk, doet kaal en dor aan. Na de landing is het tijd om een visum te regelen. Uiteraard staan we eerst in de verkeerde rij. Volgende rij: betalen. Rij 2: een digitale zuil voor de aanvraag. Rij 3: bij het mannetje aan het loket voor de laatste controle en een stempel. Met de mededeling: ‘we zijn allebei ram’ *wink wink* bah bah....
Dan de baggage. Wat een hel!!!! Complete chaos. Duwen en trekken met ijzeren karren, die helemaal volgestouwd liggen. En uiteraard moeten wij achterin zijn. Al snel hebben we door, de werkende mensen hebben geen haast. Duurt lang! Atm werkt hier niet dus dan maar een taxi. 3 Mannetjes om ons heen uiteraard met mooie verkooppraatjes. Vervelend, maar niet agressief. En dan met de taxi naar onze guesthouse. De taxi prijzen liggen hier vast wat het erg makkelijk maakt. Tis een eindje rijden maar we krijgen een leuke eerste indruk: georganiseerde chaos. Het is hier druk en krap. Alles rijdt door elkaar, aan de linkerkant. Woningen zijn klein, erg stoffig en tegen elkaar aan gestapeld. Her en der zie je nog puinbergen van de aardbeving. En heel veel kleine winkeltjes, honden en katten. In onze guesthouse is het lekker toeven. We krijgen een kaart van de stad, bestellen een sprite en tosti en zitten heerlijk in de tuin.

Na de pauze gaan we even stukje lopen. We zitten in de wijk Thamel. Niet het echte centrum, maar zeker wel het oude centrum. We steken over en duiken een smalle steeg in. Dan komen we in shopping walhalla! Allemaal kleine winkeltjes met veel te leuke spullen. De mensen spreken je hier wel aan, maar ook hier zeker niet opdringerig. Voor de atm is ook gezorgd, die zit er naast. Helemaal prima. Ennnn..... een tattoo shop. Dus hier spendeer ik 2 uur. Leo laat ondertussen een manicuurtje doen, en om half 7 zitten we uitgeput in de guesthouse. Eten besteld. Wachten op het vuur tot deze aan is. Want wij hebben het zo koud..... buiten..... logica. Gelukkig hebben ze een onwijs leuke husky pup om mee te spelen. Heerlijke veggie massala gegeten, wat omgerekend 2,80 euro kost. Nog even douchen en vroeg plat.

• 05 Januari 2018 - 21:09

Gerda :

Wat leuk Danielle om je verslag te kunnen lezen! Ben heel benieuwd naar al je verhalen. Veel liefs!