Lazy Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Lazy Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Lazy Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

06 Januari 2018 | Nepal, Kathmandu

6-1-2018
Wat een slechte nacht! Helemaal brak. Constant wakker omdat ik doorligplekken kreeg. Leo heeft het de hele nacht koud gehad. Wat bleek, zij had enkel paar lakentjes en ik een deken. Uiteindelijk zijn we er rond 10en lokale tijd uitgekropen. Warme douche is er helaas ook niet bij. Hopelijk vanavond. Stevig ontbijt met toast, pannenkoek, fruit, muesli en zwarte thee en dan uitchecken. We zijn voor de overnachting, lunch, diner en ontbijt 33 euro kwijt. Leuke deal dus.
We gaan nog even op de rooftop chillen voor we nog wat inkopen doen in de winkelwalhalla. En ook om op te warmen. Het is hier 12 graden, maar voelt aan als 22 graden in NL, zonder wind. En de locals lopen hier rond in hun winterjack.
Met het shoppen worden we uiteraard weer aangesproken. Leo of ze wat wilt kopen, ik of ik wil roken. Kan echt als junk terugkomen. Simkaartjes gescoord, want zo denderend is de WiFi niet. En op zoek naar een masker :)
Ons volgende hotel is een nieuw hotel. Opgebouwd en aangekleed naar de tempel stijl hier. Veel tierelantijnen met bewerkt metaal. Het staat in een wat modernere wijk met veel andere grote hotels. Deze is eigenlijk nog relatief klein. Onze spullen worden naar de kamer gebracht, luxe! En we hebben warm water, halleluja!
Op het gemakje gaan we naar de rooftop waar we de groep gaan ontmoeten. Een jong Engels stel, jonge aussie, 2 gasten uit Denemarken, Vikki de gids uit Engeland en onze driver uit Zuid-Afrika. We missen nog 1 meid uit Engeland. Klein groepje dus. Als eerste wordt de administratie op orde gebracht. Of we de goeie visa’s hebben. Dan begint t al: Leo geeft onze paspoorten. Vikki opent de eerste, kijkt naar mij, dan naar Leo, dan weer naar het paspoort en vraagt uiteindelijk of ik Leo ben. (???????) De driver vraagt even later of we zusjes zijn: ‘jullie lijken zo baie op elkaar.’ Dan gaan we met z’n allen eten, in Thamel. Waar wij vandaan komen. Leo komt op een gegeven moment naast me lopen en zegt: het lijkt hier wel veel op elkaar. Ik zeg: we hebben hier volgens mij gelopen. We lopen de hoek om: oh ja. :)) Nou is hier natuurlijk in de wijk 1 tent waar Leo en ik absoluut niet heen wilden (toeristen tent met 5 keukens) en 3x raden.... juist. Maar met een beetje live muziek en een veggie curry nog best te doen. En milkshake 1 is binnen. Na het eten willen de heren nog wat drinken. Will (driver) heeft nog een hang-over van kerst en o&n en gaat terug. Leo en ik denken aan die warme douche en gaan met Will mee. Zo gezegd, zo gedaan, is het nu 21:43 uur lokale tijd, heb ok heerlijk weggestoomd onder de douche, even m’n vent gesproken, jullie met een verhaal opgezadeld dat werkelijk 0 inhoud heeft ;) en ga ik nog even lekker lezen en slapen.

  • 06 Januari 2018 - 18:36

    Raymond:

    Ondanks dat jij vindt dat het verhaal 0 inhoud heeft, leest het toch lekker weg. Zie het maar als het opbouwen van de spanning. Ik kijk al uit naar je volgend verhaal. Veel plezier !
    Groeten, Raymond.

  • 07 Januari 2018 - 12:44

    Gerda:

    Bart en ik hebben het ook met plezier gelezen. Dat is toch fijn: een kleine groep? Of misschien juist niet. We gaan het allemaal beleven! Liefs, gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 119636

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: