Oh what a view!!! - Reisverslag uit Nuwākot, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Oh what a view!!! - Reisverslag uit Nuwākot, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Oh what a view!!!

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

08 Januari 2018 | Nepal, Nuwākot

Vannacht redelijk goed geslapen. Niet koud gehad, mede dankzij de hete douche. En Leo had ‘r sjaal en muts opgehouden dus dat ging ook prima. Om 2 uur even wakker geworden omdat de Vikingen terug van stappen kwamen. Wekker om 5:45 uur, ontbijt 6:30 en 7:15 staan we klaar te vertrekken. De bekende grote dragoman truck. Knal oranje, en ze heet Aziza. Afdankertje uit Afrika maar werkt nog prima. We hebben allemaal een eigen bank. En dan de weg op. Ik zo’n truck merk je zeker dat de wegen slecht zijn. Hobbel de bobbel. Het is wederom druk (inmiddels weten we dat rijbewijzen ‘gekocht’ worden), nog steeds stoffig..... en het duurt gewoon een uur voor we Kathmandu achter ons laten. Onderweg zien we wederom veel honden, hier en daar een losse koe en de bekende stenen lage flatjes. Die ze overigens een leuk kleurtje geven en versieren motiefjes. Richting de buitenwijken komen hier de bekende golfplaten hutjes bij. En minder stenen huizen. De wegen worden hier nog slechter. De bovenlaag is er compleet af en er blijven gaten, kuilen en grote stenen over. Veel trucks, die ze ook volledig beschilderen in opvallende kleuren. Superleuk om te zien. Verder zien we hier ook meer kippen en geiten, zowel levens als gevild op tafel. We leggen vandaag ongeveer 75 km af, en doen daar 4-6 uur over. Dat beloofd wat. De wegen zijn buiten Kathmandu beter, moet ook wel aangezien we gelijk de midden gebergte op gaan. Hier en daar wegopbrekingen. En heel veel slingerwegen. De route is mooi, prachtige uitzichten naar andere bergkammen en het wordt steeds groener. Inmiddels weet ik ook waar het kerststalletje vandaag komt: hier! Om de km kom je wel een golfplaten hut tegen met ervoor 1 koe, een geit, kippen, honden en daarbinnen mensen. Hoe hoger we de bergen in gaan, hoe meer het aandoet als een jungle. De mensen zijn hier fanatiek met gewassen verbouwen waardoor dit nog groener is dan de natuur zelf. Uiteraard staan er zat huizen en hutjes. Uiteindelijk bereiken we het stadje waar we moeten overstappen op een busje. Ze gaan niet met de truck verder, te lastig. Dus overstappen en nog 7 km noordwaarts. En dan staan we in ‘the famous farm’ in Nuwakot. Will werd al helemaal happy, nu snap ik waarom. Het is hier prachtig! Een origineel Nepalees huisje omgebouwd en uitgebouwd voor gasten. Veel groen voor de deur, waaronder een moestuin, heel veel planten en vogels, en een adembenemend uitzicht! De lunch is heerlijk met veel soorten groenten, Tibetaans brood en kikkererwten in een lekkere jus. Vanmiddag hebben we een vrije middag die we ergens in de tuin zullen besteden met een boek, in de zon :)
Om half 6 begint het koken. En Leo doet mee. Ik zorg voor de mentale ondersteuning en de foto’s. Ruikt heerlijk. 5!!!! Volle eetlepels fijngeperste knoflook. Een echte kookshow. Om 7 uur is het klaar en krijgen we een curry schotel. Niet zo heet, super smakelijk. Koken kunnen ze hier wel. En Leo nu dus ook. Thuis ook maar een Nepalees restaurant opzoeken ;)
Na het eten nog even met koffie (slappe prut) bij het kampvuur gezeten. Ook hier een stoomdouche (jeeeeeeeeeeehhhh) en dan even lezen en slapen.

• 09 Januari 2018 - 13:07

Nicolette:

Top verslagen weer tot nu toe! En dat uitzicht!! Veel plezier!!