Op naar de bergen - Reisverslag uit Annapurna, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Op naar de bergen - Reisverslag uit Annapurna, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Op naar de bergen

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

12 Januari 2018 | Nepal, Annapurna

Vanmorgen onze kleine rugtas ingepakt voor 2 nachten uphill. De backpacks blijven, met de truck, achter in Phokara. Met een jeep vertrekken we richting het Annapura gebergte. Lang rijden, door een stadje hier er daar, en een bergweggetje op. Het belooft weer een mooie dag te worden. Helaas voel ik mij niet heel fris en fruitig. Draag een itusje of 1, 2 bij me. Bleh.
Uiteindelijk stoppen we, en zijn we klaar voor onze 2,5 urige hike. Via een onwijs leuk bergweggetje wandelen we langs dorpjes, boerderijen en groente velden. Iedereen zegt gedag tegen ons. We lopen de berg op naar de Annapura eco lodge. Deze ligt boven op de berg met een adembenemend uitzicht op de Annapura mountains en aan de andere kant op het dorp in de vallei. Opgericht door een ouwe baas met z’n vrouw. Ze lopen nog steeds rond en verwelkomen ons ook. De lodge wordt langzaam overgedragen aan hun zoon, en groeit nog steeds. Ze dragen uiteraard ook bij aan de ontwikkeling van het dorp vlak bij de lodge. We krijgen een heerlijke nepaleense soep met noedels en eco- thee. Leo en ik hebben de mooiste kamer met het mooiste uitzicht. Het terrein staat vol met eigen gekweekte groenten, ze hebben kippen, koeien, katten en honden. En yoga lessen. 1 Nadeel: koud water.... Vandaag maar even geen activiteit: ik kruip de middag in bed, ben echt bah. Maar Leo volgt wel een les. Leuk en relaxed. Dan gaan we naar buiten om nog even van het zonnetje te genieten en dan is het alweer tijd voor avond eten. Een Nepali set: rijst, soep, groenten, chutney en aardappelen die je dan door elkaar kan mengen. Zo onwijs lekkere smaken hier. Alles biologisch uit de eigen tuin. En dus ook geen vlees. En als toetje warme chocolade vla. Inmiddels is het buiten donker, en vanaf dat moment zijn de honden onaf gebroken aan het blaffen. En ieder aan 1 zijde van het terrein. Uiteraard dus 1 onder onze kamer. Dat wordt een leuke nacht. Ieder mooi verblijf moet een nadeel hebben zeggen we maar..... we chillen nog wat bij het haardvuur, en duiken lekker vroeg het bedje in. Lekker lezen, en hopelijk houden de honden nog ergens op. Morgen weer een ochtendwandeling naar het dorp hier.