Here kitty kitty kitty!!!! - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Here kitty kitty kitty!!!! - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Here kitty kitty kitty!!!!

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

16 Januari 2018 | Nepal, Bharatpur

Chitwan safari dag!!! We beginnen met de 20.000 lake safari. Ik was bang dat we met z’n allen in een grote open truck zouden worden gepropt, maar er staan zowaar 2 echte safari jeeps. Het is flink stuk rijden om bij de juiste ingang te komen. En het is onwijs mistig. En best koud. Via een hoofdweg en wat kleine dorpjes komen we bij de ingang. Een smalle weg waar we overheen rijden met links gewoon bos en rechts een brede, ondiepe sloot. Off-road gebeurt hier niet. Er zijn hier 20 meren, maar omdat 1 meer zo groot is hebben ze er maar 20.000 meren van gemaakt. We zien heel veel ijsvogels, herten en een paar arends. Helaas blijft het heel mistig. Onze gids is erg enthousiast en verteld veel. En we zien de beruchte pootafdruk van een tijger. We rijden zo door tot een village, keren om en rijden terug tot het grote meer. We mogen wandelen. Wel 100 meter en dan moeten we weer terug. Eigenlijk een beetje vlug want locals op de fiets hebben neushoorns gezien. Wij zien ze niet. Via dezelfde weg verlaten we zo het park en terug naar ons verblijf. We hebben 2 uur in het park doorgebracht. Erg mooi. Maar een Nederlander zou een Nederlander niet zijn als die niets te zeiken heeft: jammer dat we een weg op en weer af rijden.Als we nog even tijd over hebben maken we een wandeling langs de rivier. We zien een paar flinke krokodillen liggen. Prachtig gezicht. Met het uitgestrekte gebied van Chitwan erachter.
Vanmiddag gaan we een ander gebied in: de jungle. Met een kano en dan wandelen. En laat die kano nou net aan de andere kant van het water liggen dan die grote krok ligt. Met 8 man en 2 gidsen worden we in een kano gepropt en dan achteruit het water op.... richting krok. Ik zie nog net dat het water redelijk ondiep is. En dan gaan we, 45 min in de brandende zon. Maar goed dat we ons ingesmeerd hebben. Aan de ene kant vogels en krokodillen, aan de andere kant mensen die kleding wassen. Uiteindelijk kan ik een beetje ontspannen, nadat ik m’n buuf voor me een beetje vooruit heb getrapt om m’n benen te kunnen strekken. En chillen maar. Dan meren we aan en gaan we in 2 groepen aan de wandel. Eerst veel uitleg qua veiligheid. Denk aan hoe we moeten vluchten bij welke dieren. We hebben dezelfde gids als vanmorgen. Hij ziet erg veel. Begint met tijger sporen. Urine sporen die de tijger tegen de boom aan heeft gesproeid. Hooguit 2 weken uit volgens de gids. En zo zien we ook kras sporen, pootafdrukken. En sporen van neushoorns, namelijk stront. Na een tijd zien een een echte, bewegende neushoorn in het gewas staan. Het gewas is best hoog, dus vrij lastig, maar het is duidelijk een neushoorn. Daarna zien we een hornbill. Tenminste, ik en Leo zien die. De rest heeft geen idee waar we naartoe wijzen, en zo klein is hij echt niet. Nog veel meer sporen en sporen en sporen. Zelfs verse tijgerpoep, waarvan de gids weet te vertellen dat de tijger weer op jacht moet. Aan de consistentie te zien bevindt de spijsvertering aan het einde van de maaltijd..... Eetse..... En uiteindelijk zien we een neushoorn in de verte, weglopen.... gelukkig komen verderop en 2 teruglopen. Dus uiteindelijk hele coole foto’s kunnen maken. Het gebied was mss meer bebost dan vanochtend, maar kon het geen echte jungle noemen. Wel erg mooie bossen met grote velden waar je prachtig uitzicht over hebt. En dan blijken we maar 2 km van de lodge af te zitten. 20 min lopen, een klein boottochtje en we staan in de bewoonde wereld.
‘S Avonds besluiten we niet met het buffet mee te eten. Erg flauw en gewoon niet lekker. Ik eet een burger en Leo een pizza, met gin-tonic erbij. Prima. En daarna terug naar de groep om bij het kampvuur te zitten met nog een gin-tonic en muziek.