In en uit... in en uit.... in en uit..... :s - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu In en uit... in en uit.... in en uit..... :s - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

In en uit... in en uit.... in en uit..... :s

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

16 September 2014 | Panama, Panama-stad

Nou, vandaag vanuit Curacao naar Cuba zien te komen. Om 9 uur moet ik op het vliegveld zijn. Pegs en Nina brengen me weg, en dan scheiden onze wegen. Boehoehoe. En dan te bedenken dat die straks aan de sushi zitten...
Mijn eerste vlucht vertrekt vlot, en binnen 3 kwartier landen we op Aruba. Jammer alleen van die trage meneer die ook nog een een zak junkfood moet wegwerken in het vliegtuig. Ik heb welgeteld 30 min om mijn koffers op te halen, door de douane naar de andere kant te rennen, weer inchecken, langs de douane en bij het vliegtuig te zijn. Dat lukt natuurlijk niet. Maar goed, aangekomen bij de gate staat er ook geen vliegtuig. Die komt aan op 't moment dat wij horen te vertrekken. En dan heeft ie nog een mankement ook, waardoor het nog een uur duurt voor we vertrekken. Maar, dan hang je wel in grote lederen stoelen waar zelfs mijn voetjes op passen (en zo lenig ben ik niet). En krijgen we in dat 1,5 uur dat de vlucht duurt nog wat versnaperingen en drinken.
In Panama heb ik ruim de tijd voor we verder gaan. En daar zit ik nu. Op een groot vliegveld met gratis wifi :)
Al het aanvliegen is imposant: groene bergen en Panama city op de voorgrond. Lees erg veel hoge witte wolkenkrabbers, en dan vooral langs de kustlijn. Het vliegveld is net zo: erg groot en van alles wat. Heb net ff zitten neuzen op de food afdeling, vooral junkfood, maar heb gelukkig nog iets van rijst met garnalen kunnen vinden. Hier is het trouwens weer een uur vroeger dan in Curacao, en straks lever ik dat uur denk ik weer in op Cuba. Ik kom daar half 11 aan, hopen dat de pick up er is, en dan snel slapen. Morgen met de bus naar Vinales. Zin in!!!!!
Met andere woorden: iig tot morgen geen nieuws. Verwacht geen internet in de hostel, en andere zeker geen zin meer in zo laat. Bijzonderheden maak ik goed ;)

Eerste souvenier die vast te houden is voor mezelf is binnen. Die moet ik echt even delen :)

Aanvulling:
Het instappen voor de vlucht naar Havana ging erg snel en soepel. We vertrekken ook een half uur eerder dan gepland. Ik zit op de 7e rij met 2 lege stoelen naast me. Correctie: ik lig op de 7e rij. Uiteraard weer eten, ik pas. En al snel gaan we weer landen, standje comateus gehad. En das maar goed ook. Voor het slapen en met het wakker worden hoor ik het irritante gefluit van een vent achter me.....
Het gaat verbazingwekkend snel bij de immigratie, wrsl dat daarom 3x naar mijn visum is gevraagd vandaag. En ook de baggage is snel. En dan mijn euries wisselen. Aangezien dit niet kan in NL, zijn de wisselkantoren uiteraard open. Hoe moet je anders een taxi betalen? Ik had als tip om euro's ipv dollars te wisselen, omdat je daar een extra boete over betaald. Dat klopt wel, de wisselkoers van de euro is veel gunstiger.
Nog steeds te vroeg, dus geen pick up. Als die al onderweg is. Gelukkig zat taxi's dus zo geregeld. 25 CUC, wat een normale prijs is. Als ik m naar iets vraag zegt ie in het Spaans dat ie geen Engels spreekt. Die 25 CUC moet wel vaste prijs zijn, anders wordt t te lastig.
Bij de hostel doet Maria open, die me verwacht. En de pick up wat net weg om me te halen...
Vriendelijke dame die me het pandje laat zien. Algemene ruimte met keuken en tv, 1 slaapkamer met 2 persoonsbed en een zaal met 3 stapelbedden en een douche en toilet, geen gootsteen. Ziet er op het eerste gezicht netjes uit, als je iets beter kijkt zie je dat er veel gedaan moet worden. Ook qua schoonmaak. Ik slaap alleen op de zaal. Hele verhalen over wat ze allemaal nog wilt doen, erg grappig. Of ik ontbijt wil. Graag ingepakt dan. En ze brengt me zelf weg naar de viazul morgen. Ik ben voor ontbijt en mijn nachtje 13 CUC kwijt, nog geen 10 euro. Ik zie op het bord dat ze ook diner bereidt, er staat kreeft op voor 10 CUC.... Jammer..... misschien in Vinales.
Het is nu half 1, ik ga lekker slapen. Het was een lange dagzzzzzzzzzzzzzz....

  • 19 September 2014 - 11:04

    Anita:

    heeeeeel veel plezier weer een mooi reisverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 119847

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: