Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

30 Januari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nou, de 3e keer dat ik weer aan het verhaal begin. De site is aan t mutsen.... Ik was gisteren uiteraard veel te vroeg op Schiphol. Blijkbaar lag heel NL plat, behalve mijn lijn. Gelukkig hebben we een ereader. Het vliegtuig vertrok een half uur later omdat t eerst ontdooid moest worden. Dusssss..... Maar verder een erg chille vlucht. Eenmaal op Dubai de weg naar buiten vinden. Ik werd bij de controle weer eens aangehouden, maar voor het eerst mocht ik meemaken hoe mijn rugtas helemaal wordt leeggehaald en alles wordt doorgespit. Blij dat m'n backpack gewoon door is naar Borneo. Een half uur later mocht ik eindelijk gaan. Op zoek naar de bus. En die vind ik met mijn engelengeduld uiteraard niet dus de eerste de beste taxi is voor mij. Taxi's zijn hier niet heel duur btw. Er rijden er ook genoeg. Zo wie zo erg veel verkeer. Bij de hop on bus mag ik even 60 euro betalen voor een dagticket. Hoppa.... Er zijn 2 lijnen. De rode, meest populaire, neem ik 2x en de blauwe, naar palmeiland, 1x. En na deze ritjes weet ik t big steeds niet. Het lijkt of ze op 4 plaatsen zijn begonnen met wolkenkrabbers bouwen en nu denken: hoe krijgen we dit bij elkaar. Zoveel zandbakken en bouwplaatsen tussendoor. Bizar. En ook best zonde, het is een totaal ander beeld als de moderne indrukwekkende wolkenkrabbers. Bv: de burh khalifa, grootste gebouw van Dubai, aan 1 kant het bekende fonteinenspel en andere kant de grote mall, en dan aan nog 2 kanten een bouwplaats. Zo zonde. Ik heb er trouwens niet van het uitzicht genoten.... Kost 120 euro!!! Ik heb me dus als een echte Hollander gedragen. Wat een geld man. En gewoon binnen no time hele dag volgeboekt. Gekkenhuis. Palmeiland, ook zoiets. Magisch staaltje architectuur, op de top het over de top hotel, en een groot gedeelte nog zandbak of bouwput. Tuurlijk zijn er erg mooie en sfeervolle markjes die je kan bezoeken, heb ik ook gedaan, maar het blijft gewoon een vreemde beleving. De metro, een parade paardje wat mij aan de grote broer van de monorail uit de Efteling doet denken: geopend op 9-9-9 om 9:9:9 uur.... Er is dus zat trots te zien die ze graag onderstrepen, maar overtuigend vind ik het nog niet. De avondroute heb ik helaas niet gedaan omdat ik op tijd terug moest zijn op het vliegveld. En bij het wachten op deze bus telefoonnr 1 gescoord. Onder het motto: je stopt hier nu dus vast ook op de terugweg, laat ik je wel even Dubai zien. Tja..... Vanuit het vliegtuig ziet het er 's avonds ook wel onwijs mooi verlicht uit. Maar wederom in delen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 119644

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: