Friday the 13th..... :-s - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Friday the 13th..... :-s - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Friday the 13th..... :-s

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

13 Februari 2015 | Maleisië, Kuching

Belooft natuurlijk niets goeds. Geen tours vandaag. Dus mijn doel is souveniertjes scoren. Aanvankelijk zie ik vrij weinig tot niets. 1 Voordeel: het is zowaar droog. Dus maar flink aan de wandel. Langs het waterfront zat stalletjes met prullaria. Ik duik maar eens een zijstraat in. Ik vind een gallery en denk: ach wat. Fout natuurlijk. Ik heb een origineel Iban masker gescoord (zeggen ze) en nog wat dingen. Helemaal leuk. Elk beeldje heeft wel een betekenis of doel. Ben gek op die dingen. En niet eens heel duur. Het eerste masker wat ik vast had was 180 rm, nog geen 50 euro. Voor onze begrippen goedkoop. Ik zeg dat mijn budget max 100 is en ze geeft me de Iban masker: nog geen 50 rm. Helemaal mooi! In andere shops vind ik nog wat andere dingetjes en dan maar s terug lopen en lunchen. Langs het waterfront bevinden zich naast de souvenier stalletjes ook enkele tafels waarop klauwen/nagels liggen. En buisjes met een beetje van de nagels erin. Dit moet wel van de sunbear afkomen. Ze geloven hier in de sterkte medicinale werking. Ik als dood en verderf freak vind dit maar wat boeiend. Maar weet ook dat de sunbear zwaar beschermd is. Zelfs ik krijg hier een beetje naar gevoel van. Prima dat zij er zo in geloven, das het ethische stukje dat lastig blijft tussen cultuurverschillen, maar om het nou zo onwijs onder de man (lees toeristen) te brengen. Dat mist toch z'n doel wat betreft cultuurgebruik binnen een gemeenschap een beetje. Mja.......
Lunch weer bij de phillipijn gescoord, zowaar een broodje.
En dan maar lekker chillen en lezen dus. Het blijft immers gewoon doorregenen, en niet zo'n beetje ook.
Eten zowaar wat anders gevonden: een vega roti en een maanbrood. Superlekker! En geen rijst!! Woehoe!!!
De avond heb ik een schoonheidssalon gevonden die m'n wimpers heeft bijgewerkt. Toch stiekem een beetje een ijdeltuit. Maar dan kunnen ze weer ff een weekje. Verder lekker lezen, lezen en lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 119731

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: