Scuba diving - Reisverslag uit Bwejuu, Tanzania van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Scuba diving - Reisverslag uit Bwejuu, Tanzania van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Scuba diving

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

12 September 2013 | Tanzania, Bwejuu

Het is gelukt, we gaan scuba diven vandaag! Pick up om 12 uur en om half 2 in het water dobberen. We hebben besloten in de lagoon te duiken, lekker relaxed en weinig stroming met mooi koraal en visjes. We doen 1 duik, omdat we de volgende dag door willen naar stone town, en er in de ochtend geen tijd meer was.
De diving school is erg profesioneel. Vele handtekeningen en verklaringen. Als alles doorgenomen en ondertekend is vertrekken we richting busje. Door de low tide kan de boot niet direct aan de kust komen dus moeten we een stukje om. Aangekomen op het strand moeten we door de low tide over een aangelegd glad pad door het water naar het bootje. We ontmoeten hier onze instructeur die beloofd wat mooie dingen te laten zien. We checken onze spullen en zijn klaar het water in te gaan. Heerlijk temperatuurtje!
We zien al direct de eerste koralen op de bodem. Prachtige kleuren. En de vissen zwemmen enthousiast rond. Het diepte punt ligt bij de low tide op 8 meter, dus het water blijft heerlijk warm. We zien nog een koraalgrotje waar we doorheen gaan en komen uit bij een grote orange emperer. Prachtig!
Ik heb flink wat foto's en een enkel filmpje gemaakt wat er ook erg leuk uitzet. Blij met m'n camera!
We duiken een uur en keren weer terug naar het mooie resort. Hier profiteren we van een heerlijke lunch voor we teruggaan naar ons eigen plekje waar we rest van de dag lekker in de zon liggen bakken. Niets geen herfstweer :-)

• 13 September 2013 - 18:19

Jo:

Heerlijke verhalen Daan! Lekker gelezen tijdens de nachtdienst. Ben benieuwd naar je duikfoto's.

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Totaal aantal bezoekers 119791