Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Joburg

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

02 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag vertrekken naar Joburg. Pick up om 11 uur, en uiteraard struinen die k** bavianen om half 7 door het kamp. Weer vroeg wakker dus. Ik besluit maar eens richting de croc farm te gaan, alweer, om souveniers te checken. Ik en mijn dood en verderf hobby, ze zullen vast wat hebben. De taxi kost me 10 dollar heen, en 10 dollar terug. De fiets 5 dollar een uur, makkelijke keuze. Helaas geen wind en weer 40 graden, dus die 5 km is een goede ochtend oefening. Daar aangekomen bij de workshop vraag ik naar een tand, onbewerkt, die ze uiteraard hebben. Dus inpakken en op naar de grote winkel. Ze hebben onwijs mooie zilveren ring met olifantenhaar bewerkt. Die wil ik wel. Alleen doet de creditcard machine het niet. Feest gaat dus niet door. Verdomme......
Dan maar weer terug fietsen en spullen inpakken. De pick up is er op tijd, mooie bus, uiteraard van wild horizon. Dit is het grootste bedrijf dat zich bezighoudt met toeristen. De activiteiten en al het georganiseer eromheen. De rit duurt 20 minuten en we mogen gekoeld water pakken. Keurig geregeld.
Op het vliegveld is het chaos. Er zijn maar 2 gates, voor de internationale vluchten, en het is bomvol. Toeristen worden erg ongeduldig als ze moeten vertrekken.... ik zit rustig op de grond geparkeerd en zit de tijd uit met een spelletje op de tablet.
De vlucht gaat soepel, en we zijn in Joburg voor ik het weet. Megagroot vliegveld. Veel toeristen. Dus mijn pick up niet kunnen vinden. Lang leve de taxi. Gelijk sightseeing Joburg, wat is dat groot. Het is een half uur rijden naar de Ritz, we rijden om het centrum heen. Het centum wordt gekenmerkt door wolkenkrabbers. Voor het eerst sinds weken het gevoel weer in een stad te zijn zoals we die in Nederland kennen. De Ritz ken ik van eerder. Simpel, maar soepel relaxed. Krijg uitgebreidt uitleg en besluit gelijk maar mee te eten. 70 rand, nog geen 6 euro. om half 8 wordt iedereen bij elkaar getrommeld voor het eten. 1 bord met pasta en 1 bord met salade. En dan verzamelen we met z'n allen aan tafel voor de receptie. Heerlijk huiselijk. Vooral volwassenen van rond de 40, 1 stel met 3 kids erbij. Ik heb een leuke kamer in de tuin met uitzicht op het zwembad. Niet slecht toeven hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 119792

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: