Klein Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Klein Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Klein Curacao

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

15 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag een excursie met 29 (!) man, georganiseerd door Nina. Om half 7, wat uiteraard 7 uur wordt, vertrekken we richting de Caracasbaai. Een catamaran wacht ons op. Ontbijt bestaande uit bolletjes met kaas of vleeswaren staat klaar. Op het gemakje varen we de baai uit. De crew zegt dat we tegen de stroom in varen, en dat blijkt. Al snel is iedereen doorweekt.... Onderweg stuitert er nog iemand full face op het dek, en er hangen er aardig wat over de reling. Na een uur zijn we er. Een klein tropisch eilandje met eigenlijk niets. Heel rustgevend. Er staan 3 hutjes waar we onder kunnen liggen tegen het cremeren. We besluiten naar de verlaten vuurtoren te wandelen en van daaruit naar de andere kant waar het wrak ligt. De vuurtoren ligt in het midden van het eiland, en staat aardig op instorten. Gaten op de plek waar ooit ramen zaten en zo'n beetje alle vloerdelen liggen eruit. Via het pad lopen we door naar de andere kustlijn, de ruwere kustlijn. Waar ook alle puin aanspoelt..... Het wrak ligt direct aan de kust, wat er nog van over is. Iets verder ligt een zeilboot aangespoelt. Tja... wat een puinzooi.
We wandelen snel terug voor we levend cremeren. Pegs gaat snorkelen en ik ff lekker chillen, en in coma. Pegs ziet geen turtles. Om half 1 varen we naar de catamaran voor de bbq lunch. 2 Stukken vlees en 4 soorten salade. Best goed gemaakt, niet mijn favoriet. Kan niet altijd feest zijn.
Na een half uur terug naar de kust tot we om half 3 vertrekken. Tijd om turtles te spotten. Al snel ben ik Pegs kwijt. Maar we hebben allebei succes. Pegs spot er een stuk of 4, waaronder een kleintje. Ik 3, waarbij ik met 1 een tijdje meezwem. En dus mooie foto's kan maken :)
Daarnaast nog aardig wat koffervisjes gezien, een schol en veel kleinere visjes. Ondanks het in smeren en vooral beschut zitten toch aardig geburnd.
De terugweg beginnen we met zeilen, maar na 45 minuten zijn we net de baai uit. Dus motoren maar weer aan. Tis immers een dagcruise.
We rijden met Jairo's ouders mee terug en al snel worden we gebeld dat Jairo z'n autosleutels kwijt is. Dusssss... Gelukkig vinden ze die. Er wordt in de lodge een maaltijd in elkaar gezet en om half 1 gaan we slapen. Morgen richting Cuba. Zin in!!!!!

• 16 September 2014 - 19:01

Raymond:

Ben benieuwd naar jouw turtle prentjes. Goede reis naar Cuba !