Game drive en erotiek - Reisverslag uit Khajuraho, India van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Game drive en erotiek - Reisverslag uit Khajuraho, India van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Game drive en erotiek

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

20 Januari 2018 | India, Khajuraho

20-1
Weer een lange dag rijden. We kunnen er kort over zijn: weinig verandering, betere wegen, koeien dragen inmiddels geen jasjes meer. We komen wel wat platgereden honden tegen en een half vergane koe.
We zijn om half 6 vertrokken en rijden om half 7 in de avond het terrein op.
Zodra we het gebied inrijden veranderd de omgeving. Heuvelig, droge kleigrond en dus ook struikgewassen en droge bomen. Het gras is goud/geel. En we komen met zonsondergang aan. De zon is rood en kleurt de hele hemel rood. Mijn hart maakt een sprongetje: het voelt als Afrika. We komen een nieuw soort aapje tegen: zwart gezicht met witte kraag. We zien waarschuwingsborden die zeggen dat we uit moeten kijken voor overstekende tijgers. Humor hebben ze hier ook. We worden onderverdeelt in onze lodges. Leo en ik delen een logde met Will en Vikki. De rest zit verder weg. Als in minstens 500 m verderop. Maar wij zitten wel het dichtste bij de bar :)
Een simpel buffet met een overzicht van alle optionele excursies en dan even chillen bij het haardvuur.

21-1
We hebben vandaag een cultuur dagje: de erotische tempels. Tempels van 1000 jaar oud, die er echt nog goed uit zien. Stuk of 20, waarvan een paar kleinere natuurlijk, in een soort park met bloemenperkjes. Superschool en goed onderhouden. We hebben een gids, wat oudere kerel die goed Engels spreekt, en nog humor heeft ook. Geweldige vent. Er staan 4 grote tempels op het terrein, elk gericht aan een specifieke god. 1 Mag niet betreden worden door toeristen omdat deze nog in gebruik is. De eerste is het oudste. Prachtige details in de beeldhouwwerken. Goden, het ideaalbeeld, de kamasutra en oorlog worden afgebeeld. Elk beeld lijkt anders te zijn en verteld een eigen verhaal. Binnen zien we waarom de tempel niet meer gebruikt wordt: de afbeelding van de god is beschadigd. Dit betekent dat desbetreffende god het huis verlaten heeft. Ook binnen prachtige details. De tweede tempel is 100 jaar jonger, en hier zie je dat het ideaalbeeld van vrouwen veranderde: langere benen, smaller en kleinere borsten. Verder is de opzet qua stijl hetzelfde. Uiteindelijk hebben we nog 30 min of zelf rond te lopen. Dan is het lunchtijd. De mensen in het dorp zijn vervelend: zeuren dat je iets moet kopen, dat je mee de winkel in moet, dat ze zelf gids zijn, en aan je willen zitten. Gelukkig is de lunch prima en heel relaxed. Snel wegwezen dus.
De middag zijn we vrij om in de zon te hangen met onze gidsen en een biertje. Life is good :)
Vanavond even eten en dan booze evening bij nummer 6, het andere huisje een end verderop waar de Vikingen zitten.

22-1
Vandaag hebben we een game drive! Half 6 verzamelen, om om half 7 het park in te racen. We zitten vlakbij Panna NP. Tijgers kwamen hier in de jaren ‘90 niet meer voor, maar sinds 2005 weer succesvol geïntroduceerd. 11 Tijgers lopen hier rond met een band met zender die 24 uur per dag door een trackingjeep gevolgd worden. En dan nog een stuk of 30 zonder band. Dus kans nummer 2. We worden in 3 jeeps verdeeld en het is best fris. Gelukkig krijgen we een dekentje. Het park is echt mooi. Mooie bomen, mooie rivier, mooie vogels. Gewoon alles is mooi :) Gids doet z’n best informatie te geven, maar mist helaas wat spontaniteit en humor. En het is gewoon erg vroeg na de booze avond van gisteren. We komen verschillende soorten herten tegen en ook een eland. Vlak voor pipitime krijgen we nog wat kamasutra les van de aapjes. Veel apen hier. En ze leven samen met de herten en elanden. Dubbel veiligheidssysteem. Na een paar keer heen weer te hebben gereden langs de rivier, wat een trackingjeep ‘ontvangt’ de tijger erg dichtbij, gaan we richting bergen. We zien de tijger niet. Op hogergelegen gebied komen we in het territorium van P102. De tijgers met band krijgen een nummertje. Mooi gebied, wat ruiger. We komen bij een droogliggende rivier en de gids zegt dat het beter wordt. Even later staan we langs een klif en kijken we uit op een afgrond waar in juni-augustus een waterval naar beneden klettert met het hele dal. Prachtig!!!! Nu wordt het druk bewoond door gieren. Geen tijgers helaas, maar het was zo heerlijk weer een ochtend een game drive te doen en te genieten van de vrije natuur.
De middag zijn we vrij. Dus we halen een beetje slaap in wat nauwelijks lukt en liggen te bakken in de zon. Om ons heen overal het geluid van bewegende en afscheurende bladeren en gekauw op de vruchten uit de bomen. We zijn omsingeld door apen :)
Als ik op m’n bedje lig en alleen al omhoog kijk zie ik 3 apen naast elkaar op de rand van het dak verschikt opkijken en vluchten. Kunnen goed zien die rakkers. Wua eten is het hier wat minder, het eten is nogal flauw. Maar de avond brengen we chill met z’n vieren door met een vuurtje in de open haard en een filmpje. Leven is bijna geweldig hier en eigenlijk hebben we nu pas echt een vakantiegevoel. Het zou perfect zijn als onze mannen hier ook zouden zijn. Leo is inmiddels ook enthousiast gemaakt voor Afrika :)