Naar de rivier - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu Naar de rivier - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Daniëlle Vialle - WaarBenJij.nu

Naar de rivier

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

04 Februari 2015 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vandaag wordt ik om half 12 opgehaald voor de volgende excursie. Dus nog een halve dag om van m'n tat te genieten en nog wat snacks voor onderweg te halen. De stad heb ik inmiddels wel gezien, kan me niet snel genoeg gaan. Voor half 12 loopt de dame van de hostel met me mee naar de pick up plek. Een klein busje. 2 dames achterin, zo te horen aussies (en dat klopt) en een dame voorin, ook alleen. We rijden een uur en komen dan op een plek om even te lunchen. Daarna nog 2 uur rijden.....
Na deze twee uur komen we bij het plaatsje bilik, langs de Kinabatangan rivier. De chauffeur toetert, gooit ons met spullen eruit en we moeten bij de kade wachten. Paar minuten later komt er van de overkant een klein bootje aanvaren, wel met motor. Hij neemt ons mee terug over de rivier en we zijn in de eco lodge. Kleine losstaande houten huisjes op palen en een open restaurant is het eerste wat we zien. Even melden bij de receptie en we mogen naar onze vertrekken. Over een uur terug voor de eerste cruise. Ik slaap als enigste van ons in een dorm, een kamer met 4 bedden waarvan er 1 bezit is: die van mij. Ik moet dan wel een stukje lopen voor de wc's en douche maar ach. Na een uurtje gaat de gong om ons richting de boot te verzamelen. We gaan met 6 anderen mee die hier een dag eerder waren. We zien een hoop apen, zilver lip aapjes, bruine en rode makaken en de neusapen in overvloed. Die slapen allemaal langs de rivier in bomen, vanwege de jagers. Zou hier veiliger zijn. Wat de kades betreft: we komen her en der verschillende lodges tegen, en ook diverse bootjes. Doet erg aan Costa Rica denken. Ik wil niet weten hoe vol het ligt als alle lodges vol zitten in het hoogseizoen. Na de cruise volgt het diner. Erg goed. En genoeg. We doen nog een avondtocht van een uur. Wat vooral slippen door de natuur is. Het is echt 1 grote modderbende! Ik en de Poolse dame (voor voorin het busje) moeten erg lachen. We zien op een kikker na niet veel helaas. Dan lekker slapen: not! Zodra ik lig voel ik alle planken onder me. Gelukkig lig ik alleen, dus ik probeer bed na bed helaas allemaal zelfde verhaal. Dus dan maar alle matrassen op elkaar op 1 bed. Daan is niet helemaal achterlijk natuurlijk :))))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Sinds 2007 het reizen ontdekt. Landen als Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Ierland, Schotland, westen VS, Costa Rica en IJsland bezocht. Nu dus voor de volgende reis (wederom Afrika, loving it!) eens kijken hoe het met waarbenjij.nu werkt :)

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 119927

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 01 Februari 2018

Nepal en India

05 September 2016 - 12 September 2016

Marokko - koningssteden

20 Augustus 2016 - 02 September 2016

Zomers Lapland

29 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Maleisisch Borneo 2015

11 September 2014 - 05 Oktober 2014

Curacao & Cuba

31 Augustus 2013 - 05 Oktober 2013

Centraal Afrika 2013

Landen bezocht: